مقالات

نگاهی به لپ تاپ Dell XPS 13 Plus

Dell XPS 13 Plus

” لپ تاپ Dell XPS 13 Plus زیبایی و سرعت را با هم تجربه کنید

مانند خودروسازها و طراحان مد، سازندگان لپ‌تاپ تمایل دارند در کنار ارتقاع سخت افزار، هنر اصلی خود را در  طراحی ظاهر منعکس کنند. برای مثال، تا زمانی که XPS 13 اصلی دل رونمایی شد و حاشیه‌های InfinityEdge را معرفی کرد، همه‌ی لپ تاپ ها دارای حاشیه‌های فوق‌العاده بزرگ بودند. جدیدترین مدل این کمپانی Dell XPS 13 دارای همان نشانه های زیبایی در طراحی است.

Dell XPS 13 Plus

 

مشخصات و ویژگی های Dell XPS 13 Plus

بیایید بررسی کنیم که در بطن لپ تاپ XPS 13 Plus چه چیزی وجود دارد. این مدل دارای پردازشگر CPU Intel Core i7-1280P است. CPU دارای  14 هسته (6 هسته عملکرد و 8 هسته کارآمد) از CPU Alder Lake است. در اینجا بقیه مشخصات برای شما آورده شده است، اما ویژگی های کلیدی شامل یک SSD استاندارد M.2 Gen 4 و گزینه ای برای یک پنل OLED دلپذیر 3.5K است.

  • صفحه نمایش:  13.4 3.5K 3456×2160 لمسی OLED، دارای 400 نیت، پوشش ضد انعکاس
  • پردازنده:  Intel 14-core Core i7-1280P
  • گرافیک:  Iris Xe Graphics
  • حافظه:  8 گیگابایت تا 32 گیگابایت LPDDR5/5200 (16 گیگابایت همانطور که آزمایش شده است)
  • فضای ذخیره سازی:  512 گیگابایت تا 2 ترابایت SSD M.2 Gen 4 PCIe (512 گیگابایت همانطور که آزمایش شده است)
  • پورت:  2 تاندربولت 4 (دانگل 3.5 میلی متری و دانگل USB-A به USB-C شامل
  • دوربین:  720p با پشتیبانی از Windows Hello
  • باتری:  55 وات ساعت
  • بی سیم:  WiFi 6 (802.11ax)، بلوتوث 5.1
  • سیستم عامل:  Windows 11 Home
  • ابعاد (اینچ):  11.6 x 7.8 x 0.6
  • وزن:  2.71 پوند برای FHD، 2.77 برای 4K+
  • قیمت:  شروع از 1949 دلار

مشخصات ترک پد و صفحه کلید

بارزترین ویژگی ظاهری Dell XPS 13 Plus 9320 “بدون ترک پد” بودن آن است که روی صفحه نمایش زیر یک قطعه شیشه ای به هم پیوسته از گوریلا گلس را می پوشاند. این حس یک تکیه گاه بزرگ مچ را بدون بریدگی مستطیلی معمولی برای پد لمسی که ما به آن عادت کرده ایم به کاربر القا می کند. ترک پد در واقع از سمت چپ نوار فاصله شروع می شود و تا کلید Alt سمت راست کشیده می شود. همچنین از بالا و پایین یک حاشیه کمی در حدود یک چهارم اینچ وجود دارد

“پورت ها و قابلیت های اتصال Dell XPS 13 Plus

وقتی صحبت از پورت‌های XPS 13 Plus 9320 می‌شود، تقریباً مانند ترک‌پد آن بسیار مینیمالیستی است. در واقع، تمام پورت ها به سختی در آن چسبیده است. بله، دو پورت USB-C دارد، اما یکی از آن‌ها را از دست می‌دهد و XPS 13 Plus از پورت‌ها به پورت تبدیل می‌شود. در سمت چپ یک پورت USB-C در دسترس است.

هیچ جک ترکیبی 3.5 میلی متری برای هدست یا درگاه USB-A وجود ندارد. خبر خوب این است که Dell حداقل یک دانگل USB-C به 3.5 میلی متر و همچنین یک آداپتور USB-A به USB-C در اختیار شما قرار می دهد. این اولین XPS 13 Plus نیست که جک هدست یا USB-A را حذف می کند، اما همچنان ما را ناراحت می کند. بله، حذف پورت ها باعث صرفه جویی در فضای داخلی می شود – اما این بهانه ای برای همه چیز به نظر می رسد.

حداقل هر دو پورت از Thunderbolt 4 پشتیبانی می کنند، بنابراین می توانید یک صفحه نمایش خارجی از یک پورت را با سرعت بسیار بالا (با داک یا هاب) شارژ و اجرا کنید. اما در جاده، شارژر 60 واتی را وصل کنید و یک پورت رایگان خواهید داشت.

“صدا و وب کم Dell XPS 13 Plus

Dell روی لپ‌تاپ‌های سری XPS خود به صدای بهتر متمایل شده است. بلندگوها در شکاف هایی که در بدنه آلومینیومی تعبیه شده اند. با صدای شفاف و نسبتاً غنی صدای خوبی دارد.

ماژول وب کم شامل یک دوربین IR مجزا برای پشتیبانی بیومتریک Windows Hello است و کیفیف تصویر 720p را برای کاربر به ارمغان آورده است و تا حد زیادی رضایت بخش است.

XPS 13 Plus از تشخیص حضور پشتیبانی می‌کند، به این معنی که وقتی به سمت آن نگاه می‌کنید، صفحه نمایش تاریک می‌شود و وقتی به سمت آن می‌روید روشن می‌شود. برای راحتی کار می‌توانید فقط انگشت خود را روی دکمه پاور لمس کنید، که دارای یک اسکنر اثر انگشت یکپارچه است.

عمر باتری Dell XPS 13 Plus

مطمئناً زمان کار با آن نمی توان انتظار فوق‌العاده‌ای را که در Asus Zenbook 13 S OLED با Ryzen 7 6800U دیدیم، از این لپ تاپ داشته باشیم، به خصوص که باتری آن 22 درصد بزرگ‌تر است، اما امیدوار بودیم مشابه رقبای خود این چالش را حل کرده باشد. با باتری هم اندازه همانطور که در بالا اشاره کردم، وضوح صفحه نمایش XPS 13 Plus به مراتب بالاتر از Prestige 14 Evo است، اما در عین حال – این یک OLED است که باید در زمان پخش ویدیو بهتر عمل کند.

نتیجه این است که عمر باتری در XPS 13 Plus وحشتناک نخواهد بود، اما مطمئناً کارآیی آن را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. با یک بار شارژ کمی بیش از هشت ساعت دوام آورد.

*تهیه شده توسط تیم تحقیقات اکوبندر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *